Vast-mobiel integratie. Voor veel organisaties nog altijd geen gepasseerd station.

We schreven het jaar 2014 toen we namens Dankert & Castelein in IJsstadion Thialf ons Mobility Event organiseerden. Deze informatieve bijeenkomst draaide om het vraagstuk: hoe integreer ik binnen mijn organisatie mobiele telefonie met vaste telefonie?

En nu, amper 5 jaar later, kunnen we het ons bijna niet meer voorstellen: medewerkers zónder mobiele telefoon.

Er is sinds het event dan ook in bedrijfsorganisatorisch, maar zeker ook in maatschappelijk opzicht veel veranderd. En wat dacht u van de technische mogelijkheden, ook die hebben een vlucht genomen!

Maar wat wij verrassend genoeg in de praktijk nog altijd regelmatig tegenkomen…?

Bij veel bedrijven bestaan rondom vast-mobiel integratie nog altijd precies dezelfde vraagtekens als 5 jaar geleden.

We vroegen bedrijven in 2014 naar de issues waar zij bij dit onderwerp tegenaan liepen. Het leverde een interessant lijstje met de meest gestelde vragen op. En wij merken dat deze vragen vandaag de dag bij veel bedrijven nog altijd spelen:

 

 

Waar moet ik beginnen?

 

 

Welk nummer geef ik mijn klant?

 

 

 

Alleen mobiel of beide?

 

 

 

Hoe beheer ik dit alles? 

 

 

 

Moet ik toestellen doorschakelen?

 

 

 

Hoe zit het met security?

 

 

 

Ben ik dan altijd bereikbaar?

 

 

 

Hoe hou ik de kosten onder controle?

 

 

 

Het is niet zo raar dat ondanks alle ontwikkelingen, veel van deze vragen nog altijd actueel zijn.

Ze gaan namelijk over essentiële onderdelen van uw bedrijfsvoering: de bereikbaarheid van uw organisatie, de processen die hieromheen hangen en de kosten die ermee gepaard gaan.

Mobiele telefonie integreren met vaste telefonie is eigenlijk altijd maatwerk.

Dat houdt ook in dat zelfs het meest simpele ogende vraagstuk meestal niet met een standaardoplossing in te vullen is.

En dat is eigenlijk maar goed ook. Het laatste wat u immers wilt, is betalen voor toeters en bellen die u niet nodig hebt. Of ontdekken dat u met uw volledig geïnstalleerde systeem net niet dat kunt, wat wél vereist is.

Uiteindelijk moet de bereikbaarheid van uw organisatie en haar medewerkers optimaal zijn. En daarbij wilt u toch niet nadenken over welk nummer u moet kiezen om een collega te bereiken? Stelt u zich eens voor dat uw klanten en relaties zich deze vraag elke keer moeten stellen… Stop! Deze ergernis is helemaal niet nodig.

Diverse bedrijven en organisaties hielpen wij al rondom dit onderwerp. 

Een dergelijk traject starten wij altijd met de vraag: welke situatie wilt u bereiken? Van daaruit kijken we welke oplossingen mogelijk zijn en hoe we dit samen met u kunnen realiseren.

Loop het rijtje meest gestelde vragen nog eens langs. Spelen deze vragen ook bij u en wilt u hierover eens van gedachten wisselen? We maken graag tijd voor u vrij.

Neem vrijblijvend contact op.