Research
Een inventarisatie van wensen en behoeften én de reeds aanwezige infrastructuur, middelen en toepassingen werd bij aanvang door ons uitgevoerd.
Projectomschrijving
We willen, zonder dat dit invloed heeft op onze bereikbaarheid en workflow, wijzigingen doorvoeren in onze telefonieomgeving. We hebben daarbij twee resultaten die we willen bereiken: 1. onze vaste telefonie wordt ondergebracht bij een nieuwe provider en 2. onze telefonie core wordt verhuisd naar een nieuw pand.
Hiernaast willen we nummerherkenning voor alle locaties van Accare. Willen jullie een plan van aanpak opstellen hoe dit het beste aangepakt kan worden en kunnen jullie daarbij ook de voortgang van het project bewaken?
Het plan van aanpak
Naast het bewaken van de planning en uitvoering trad Dankert & Castelein in dit project ook op als belangrijke schakel tussen alle partijen. Zowel de medewerkers van Accare, de provider en een drietal leveranciers hadden tijdens de duur van het project met slechts 1 contactpersoon te maken.
Via een door Dankert en Castelein opgesteld ‘change document’ waren alle partijen voortdurend op de hoogte van de ontwikkelingen, vereisten en hun eigen rol. Het bleek een prettige en doeltreffende manier van samenwerken.
Een inventarisatie van wensen en behoeften én de reeds aanwezige infrastructuur, middelen en toepassingen werd bij aanvang door ons uitgevoerd.
Het project werd in fasen opgedeeld, elk met een eigen realisatiedata. Het ‘change document’ was leidend voor de stappen die we gezet hebben.
Het primaire proces werd niet gehinderd door het veranderproject. De bedrijvigheid van Accare, waaronder veel telefonische contactmomenten plaats vinden, kon gewoon doorgaan. Precies zoals de bedoeling was.
In de ‘as-built’, die we tijdens het project creëerden, werd de nieuwe bijgewerkte telefonieomgeving van Accare inzichtelijk was gemaakt. Het biedt een helder uitgangspunt voor toekomstige ontwikkelingen.
Dit project waarin meerdere doelen werden gerealiseerd had een hoge impactklasse. Telefonie is bij Accare een vitaal onderdeel van de dienstverlening en bedrijfsvoering. Langdurige uitval en of verstoringen waren niet acceptabel en zouden een aanslag plegen op de kwaliteit van zorg en aandacht die Accare haar klanten biedt.
Dankert & Castelein putte uit eerder opgedane kennis en ervaring in voorgaande projecten. De complexe telefonieomgeving van Accare was hen dan ook niet volledig onbekend. Een veilig idee voor de opdrachtgever.
WLAN / LAN
Projectomschrijving
Een van onze locaties betreft een campusomgeving. We zijn op zoek naar een goede netwerk oplossing waarin we gebruik maken van wifi. De bedoeling is dat de oplossing aansluit bij de huidige wensen, maar ook toekomstbestendig is. Medewerkers moeten straks met hun mobiel zonder problemen veilig online applicaties kunnen gebruiken. En op termijn willen we ook draadloos internet aanbieden aan gasten.
Willen jullie ons adviseren over de oplossingsmogelijkheden en samen met ons bekijken wat het best in de situatie van Accare past? Kunnen jullie daarna ook de voortgang van het project bewaken?
Het plan van aanpak
Om een goed advies uit te kunnen brengen is zicht krijgen op de behoeften en wensen noodzakelijk. Hier hebben we zorgvuldig onderzoek naar gedaan. En wat vandaag werkt moet natuurlijk ook over langere periode mee kunnen gaan. Actuele kennis van telecom, maar ook van alle bedrijfsprocessen leidde tot een netwerk advies waarmee de beoogde doelen werden bereikt.
Omdat Dankert & Castelein aan de basis van het advies stond, was een logische vervolgstap ook het projectmanagement uit te voeren. Op deze wijze kon snel en doeltreffend resultaat geboekt worden.