Projectomschrijving
De vraag van de klant
We hebben nieuwe, organisatie brede, telecommunicatieoplossing nodig. Maar wat is de beste oplossing en met welke aanbieder moeten we in zee gaan? Leveranciers hebben vaak een commercieel belang, hoe maken we een goede keuze? Tevens gaat het beheer van de vaste telefonie over van de afdeling facilitair naar de afdeling ICT. We beschikken over meerdere locaties, dat lijkt ons ingewikkeld en foutgevoelig. Het is belangrijk dat onze klanten tijdens al deze veranderingen hoogwaardige zorg en behandeling blijven ontvangen.
Hiernaast zouden we graag van gedachten wisselen over de inrichting van ons LAN en WAN. We willen onze tele- en datacommunicatie graag goed in kaart brengen en waar nodig verbeteren. We hebben te maken met een verouderde zorgoproep omgeving. Er is vast een stabielere en misschien zelfs goedkopere oplossing.
Dankert & Castelein, willen jullie als onafhankelijke partij met ons meedenken en ons ICT verandertraject zorgvuldig begeleiden?
Het plan van aanpak
Onze werkwijze
Op verzoek van de klant heeft Dankert & Castelein als onafhankelijk adviseur de volledige selectieprocedure voor een nieuwe telecommunicatieoplossing verzorgd. Na inventarisatie van de huidige situatie, wensen en behoeften vond de offertebeoordeling en selectie van de aanbieder plaats. Tijdens de uitvoering en implementatie van de gekozen oplossingsrichting verzorgde Dankert & Castelein het projectmanagement en fungeerde als belangrijke schakel voor meerdere locaties van Zorggroep Meander.
Dankert & Castelein heeft meegedacht rondom een nieuw functioneel en technisch ontwerp voor het LAN & WAN. In goed overleg is gekozen voor Core- en werkplekswitches. Tevens bleek het nodig een ontwerp op te stellen voor de VLAN indeling en IP plan. De bestaande functionaliteiten van de verouderde zorgoproep omgeving zijn uitgefaseerd en geïntegreerd in de nieuwe telecommunicatieomgeving. Dit betekende een schakel minder in de zorgketen. Dit bleek inderdaad stabieler en kostenbesparend.